Servere Dedicate: Pregătire, Acces si Probleme Neașteptate
Pregătirea Serverului Dedicat
Serverele IPHost utilizează modele puternice precum HP ProLiant DL360/380 Gen10, oferind o gamă largă de configurații CPU/RAM/SSD/HDD, cu redundanță RAID. Conexiunea la rețea este disponibilă până la 10 Gbps, cu un trafic lunar de 30 TB inclus în planurile tarifare disponibile. De asemenea, este posibilă adăugarea de adrese IP adiționale.
Există posibilitatea de instalare a sistemelor de operare, cu suport pentru distribuțiile de Linux (Debian, Ubuntu, AlmaLinux, CentOS), sisteme Microsoft Windows (Windows 10, Windows Server) și sisteme de virtualizare (Proxmox, VMware ESXi). Ca panouri de control, putem oferi cPanel și Plesk.
Serverele sunt pregătite imediat după confirmarea plății și sunt puse în funcțiune în urma unei verificări și testări hardware riguroase, configurării RAID, instalării sistemului de operare ales, setării panoului de control (dacă a fost solicitat), instalării fizice în rack și conexiunii la rețea.
Accesul la Serverul Dedicat
Deoarece utilizăm servere HP, pentru acces la nivel hardware și management la distanță, oferim acces prin ILO (Integrated Lights-Out). Acesta poate fi utilizat chiar și atunci când sistemul de operare nu răspunde. Similar, pentru alte platforme, este utilizat IPMI/KVM.
Oferim acces la linia de comandă pentru serverele Linux prin SSH (Secure Shell). Pentru serverele Windows, oferim acces grafic la distanță prin RDP (Remote Desktop Protocol).
De asemenea, din motive de securitate și pentru un control sporit, oferim o interfață web direct în panoul de control al clientului, pentru reinstalarea sistemului de operare și restartarea serverului.
Probleme Neașteptate și Suport
Se poate întâmpla ca serverele dedicate să întâmpine diverse probleme neașteptate. Acestea pot include:
- Performanță Scăzută: Cauzată de consum ridicat de CPU/RAM, I/O pe disc sau trafic excesiv.
- Server Inaccesibil: Probleme de rețea, blocarea sistemului de operare sau defecțiuni hardware.
- Erori la Boot: Cauzate de coruperea sistemului de operare, probleme de disc sau o configurație incorectă.
- Acces Refuzat: Din cauza credențialelor greșite sau a blocărilor de securitate.
Una dintre metodele eficiente de depanare (troubleshooting) este verificarea log-urilor din interfața ILO a serverului sau a log-urilor sistemului de operare (în cazul în care problema nu ține de sistemul de operare). Log-urile pot conține informații valoroase privind eroarea specifică.
În cazul în care s-a depistat o problemă cu o componentă hardware (disc de stocare, CPU, placă RAM, sursă de alimentare), vă rugăm să contactați departamentul tehnic pentru a efectua înlocuirea fizică a acesteia. Pentru problemele legate de sistemul de operare, în cazul în care nu aveți acces la server sau nu doriți să vă asumați responsabilitatea reinstalării, de asemenea vă încurajăm să contactați departamentul tehnic printr-un ticket de suport.
Vă recomandăm să mențineți sistemul de operare și aplicațiile la zi pentru securitate și stabilitate. Utilizați instrumente de monitorizare pentru a detecta probleme înainte ca acestea să devină critice. De asemenea, efectuați backup-uri regulate pentru protecția datelor. Verificați periodic jurnalele de sistem pentru semne de erori sau evenimente suspecte. În final, vă recomandăm să aveți salvate datele de acces la server și, din motive de securitate, să le modificați regulat.